Saturday, December 24, 2011

hari ini sama seperti 30 hari yg lepas lepas

kenapa ya?
tah la .,.
bosan da kot
duduk rumah
keluar g bandar
makan kat fastfood 
window shopping 
sorang sorang

benda ni da jadi benda yang rutin 
walau sebelum ni benda ni bukan rutin bagi aku

dengar lagu..
tengok Facebook
layan youtube..
ngeh2.0
dan macam macam lagi la yan aku ase aku da ulang 30 kali
arrrggghhhh

bape lama lagi nak balik ke kampus ni...
dok kampus pon buat pe

haha...
azam baru semperna tahun baru..
semester baru..
dan motor baru...
hahahaha

nak jadi baik..
da....

Friday, December 23, 2011

Men wait, they don't rush..

salah seorang kawan aku cakap...

men wait, they don't rush

tu la nasihat kawan aku sorang nih... 
sape dia tu biar la..

sekarang ni musim cuti mmg agak membosankan 
lebih2 lagi musim ujan je sekarang ni

nak keluar rumah g kedai beli telur ayam pon...
balik2 umah kuyup..kateko..

berbalik kepadaayat yg member aku cakap tu kan,,
dia ni lah yang byk membantu aku...
dia nasihatkan aku supaya bersabar
ye lah 
nak dapatkan sesuatu tu kene slow2 usaha
jangan terburu2...

tapi kn..
perasan tak dai cakap mula2...
men...
apesal lak men?

ni nak kasi tau yg sal laki la...
laki nak ngorat perempuan mestilah
mempunyai kesabaran yang tinggi...

lelaki mesti tidak terburu2
lelaki mesti tunggu
lelaki perlu menyusun plan2 dan strategi yang perlu
lelaki tak boleh bertindak terburu2...

lelaki perlu tahu... kadang2 wanita ni lain...
hati mereka ni lain...

kawan aku lagi cakap..
ada jenis perempuan yang nak berkawan je 
mereka suka berkawan dengan ramai lelaki...
mereka ni jenis yang suka berkawan... 
mereka yang macam ni agak sedikit bahaya
bahaya kenapa...
mereka belum teringin nak ada hubungan yang serius...
jadi...lelaki perlu sabar...tunggu...

ada gak perempuan yang suka kat lelaki...
yang ni lain pulak..
mcam mana tu ek..
mereka ni pulak yang minat kat lelaki..
lelaki yang macam mana tu tak mo lah cakap kan
ikut pilihan mereka la..
p kalau nak atau mereka ni macam mana..
tengok la kat blog...kat fb...
dok puji laki ni hensem...suka...
dan macam2 lagi la..

bukan nak cakap perempuan jenis ni gatal, miang,,,apa ka..
tapi  try tengok perbezaan tu kan...

ada yang nak berkawannn
ada yang nak berkasih...

tuntasnya boleh dikatakan lelaki perlu banyak bersabar dan jangan terburu2 dalam sesuatu perhubungan.. lelaki perlu tunggu masa yang sesuai untuk berbicara secara serius tentang sesuatu hubungan itu..

sekian...terima kasih kerana membaca...

Wednesday, October 12, 2011

bersabarlah sahabat...semoga mereka berbahagia...

sahabat,,
engkaulah teman yang rapat denganku
walaupun banyak rahsia yang aku tak tahu..
namun aku dapat memahami pperasaan disebalik dirimu

sahabat..aku tahu..
kamu dibebani masalah..
kenapa ya...
itu bukan masalahnya...

sahabat...
aku faham soal hati dan perasaan ini...
"Do you know how hard it is to pretend to be your friend when i like you..."..
hahah...ayat ini lagi...tapi ini memang bermakna...


sahabat...
banyak dugaan dalam hidup ini
lupakan la dia...seperti mana engkau menasihati rakan2 mu
kali ini aku nk nasihati mu...
lupakan dia....


sahabat...
aku ada di sisimu....

Sunday, May 8, 2011

kebosanan melanda di jiwa bila poket kosong...

tahukah anda bila poket kosong maka anda akan bosan....
tu je nk cakap...hahahah

Monday, February 14, 2011

sedihnya...

ada perkara yang kita tak boleh nak beritahu orang. walaupun benda tu manis atau pahit utk kita... kita sendiri terpaksa menelannya.. ada perkara yang amat penting ingin aku utarakan...tapi...aku hanya mampu berdoa agar rakan aku itu kembali ke pangkal jalan...


mengetahui sesuatu yang diluar jangkaan minda biasa manusia mmg membuat sesorang itu bisa terkejut seperti ingin membunuh diri..lebih2 lagi ianya berkaitan dengan sorang kawan yang rapat...rakan yang aku berdamping dengannya tiap masa... tapi 1001 rahsia tersembunyi di dalam hidupnya... 


tatkala berletusnya gunung berapi.... muntahnya lahar yang panas...gempa di sana sini.... tetapi..apabila aku mengetahui berita ini... lebih daripada perasaan itu aku rasakan... tidur malam ku ini terganggu... fikiranku berserabut kacau bilau...


apakah yang mampu aku lakukan.....



Saturday, February 12, 2011

kenapa....

Kenapa ya aku masih mengingatinya… apakah yang sebenarnya ingin disampaikan oleh ketentuan… ketentuan yang aku ketahui ialah dia bukan untukku…dan dia juga telah mempunyai seseorang yang ia bahagiakan… hatiku keliru. Aku pon telah memiliki seseorang yang aku cintai, seseorang yang aku kasihi. Selamanya… tetapi kenapa ia tetap muncul dalam ingatanku…muncul dalam imaginasiku…di dalam khayalan fantasiku… kenapa otakku masih memikirkannya dan mungkinkah otakku masih mengharap kehadiran dia dalam hidupku… itu tak akan terjadi…malah itu merupakan satu angan yang tak kan menjadi kenyataan.. aku sudah mempunyai seseorang yang mencintai aku dan aku bahagia bersamanya.

kuasa 9

aduhh....malasny nak update blog ni...citer per nak update....de member soh update...tapi....malas....blog kali ni malas nk boh gambar...nak "calk and talk" je,,,,hahahahha

kenapa???

sebab 

MALAS...

xtau ...xde idea....ntah la....